5 Eylül 2007 Çarşamba

Balanced Scorecard


Balanced Scorecard (Kurumsal Karne diye çevirenler var), Robert Kaplan ve David Norton tarafından ortaya atılan ve şirketler tarafından ciddi bir sahiplenme ile karşılaşan bir kavram. Şirketlerin misyon ve stratejilerini eyleme dönüştürmek ana hedeftir. Balanced Scorecard, şirketin misyon ve stratejisini dört ana boyutla ifade eder:
1-Finansal
2-Müşteriler
3-Süreçler (Şirket içi yöntemler)
4- Öğrenme ve gelişim
Kaplan ve Norton'un vurguladığı ve benim de şirketlerde tam tersini gördüğüm birşey var: "Balanced Scorecard bir kontrol sistemi olarak değil, iletişim,bilgi ve öğrenim sistemi olarak kullanılmalıdır". Bugün Scorecard uyguladığını iddia eden şirketlere bir de bu gözle bakalım. Scorecard ölçümlemesi gibi anlattıkları değerleri acaba çalışanları, müşterileri, vs. kontrol amaçlı mı yoksa iletişim, bilgi ve öğrenim amaçlı mı kullanıyorlar. Ne dersiniz ?

Hiç yorum yok: